Összes oldalmegjelenítés

2012. június 7., csütörtök

Praktikák a jókedvhez 1.

Ezzel a címmel minél több bejegyzést szeretnék írni különböző pratkikákról, bevált ötletekről és gondolatokról, amik mindig segítenek, hogy derűs legyél. :)
1. Határozd el, hogy jókedved van


Ha lelombozódott vagy, pedig nincs rá igazából semmi okod, csak valahogy nincs jó kedved, akkor határozd el magad, hogy felvidulsz!
Ez a titok, mindenhez: ha valami más szeretnél, mint ami éppen van, határozd el, hogy mit akarsz helyette és tedd meg - most.
Velem is volt olyan, hogy semmi okom nem volt rá, de valahogy búskomor voltam. És, ami meglepő volt, egy kicsit még jó érzés is volt. Aztán egy idő után azon kezdtem el tűnődni, hogy "mi a manóért vagyok én levert? Igazából minden rendben, semmi okom nincs rá. Hmm... akkor innentől jókedvem lesz, és kész!" És így is történt. Még magam is meglepődtem rajta, hogy azonnal remek kedvem kerekedett, pedig előtte még lógattam az orrom.
Így hát, az első derűhozó javaslatom a számodra az, hogy: határozd el, hogy jókedved van! És kész! :) Tudom, leírni, javasolni könnyebb, mint véghezvinni, de azért próbáld meg, veszteni valód nincsen, csak a rosszkedved...

2. Gondolj szép dolgokra
"Jó, jó" - gondolhatod most az első derűhozó bejegyzés után - "elhatározom magam, hogy jobb kedvem lesz, de mitől legyen?"
No, erre az egyik legjobb módszer, ha szép dolgokra gondolsz, arra, ami tetszik, amit szeretsz, ami jól esik.
Mint pl.: hóesés meleg szobából nézve; éjszaka felébredsz és rájössz, hogy még van 3 órád a felkelésig és visszaaludhatsz; vágtázó gyönyörű lovak; naplemente egy tónál; illatos gyöngyvirág; szivárvány zivatar után; pipacsmező; egy bájos kiskutya; egy csésze finom tea/kávé; egy bögre habos kakaó/forró csoki; mákosguba; napraforgótábla; egy barát ölelése; a párod csókja; egy kacagó kisgyerek, amint éppen csikized; játékmackó; naracssárga térdzonki; stb...
(jöhetnek az ötletek tovább a hozzászólásban!) :)


A lényeg, hogy gondolj szép dolgokra! :)




1 megjegyzés:

  1. Gondolj például egy vigyorgó kisbabára... én nekik nem tudok ellenállni. Ha rosszkedvem akar kerekedni a gyerekekből merítek erőt! :)

    VálaszTörlés